• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79799
+
-

آغاز عملیات درختکاری و کاشت پاییزه  فضای سبز

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز عملیات درختکاری و کاشت پاییزه فضای سبز از 15 شهریور خبر داد. «پیام جوادیان» در گفت وگو با فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه درختکاری در شهر اظهار کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده با مناطق و زیرساخت‌های ایجاد شده در ماه‌های اخیر برای توسعه و بهسازی فضای سبز طبق روال سال‌های گذشته و با توجه به سپری شدن دوره گرما و مساعد شدن هوا عملیات درختکاری و کاشت پاییزه از ۱۵ شهریور آغاز شده است. 

وی فصل کاشت را در جواب‌دهی گونه‌ها بسیار موثر خواند و افزود: با توجه به اهمیتی که کاشت پاییزه دارد و شرایط مناسب جوی و زمان مناسب برای استقرار گیاهان و آسیب‌های کمتر و هزینه تمام‌شده پایین‌تر و فرصت مناسب برای استقرار گیاه و شروع رشد، کاشت در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

جوادیان اضافه کرد: معمولا تلاش می‌شود با کاهش دمایی که در پیش رو داریم ابتدا گونه‌های گرمسیری که حساسیت بیشتری به سرما دارند زودتر کاشته شوند تا قدرت مقاومت در برابر سرما بیشتر شود. وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم به سرانه‌های پیش‌بینی شده در برنامه سرانه سال ۹۸ دست پیدا کنیم.


شناسایی ۱۳ ورزشکار  مستعد کسب سهمیه المپیک 

مدیر کل ورزش و جوانان قم گفت: تشکیل کمیته حمایت از مستعدان کسب سهمیه المپیک یکی از برنامه‌های این اداره کل است که در 6 رشته ورزشی، ۱۳ ورزشکار مستعد کسب سهمیه المپیک شناسایی شدند که درحد توان از آنان حمایت می‌شود. 

به گزارش ایرنا، «رسول منعم» اظهار کرد: این اداره کل آمادگی دارد که میزبان مسابقه‌های گوناگون کشوری و نیز برگزاری اردوهای تیم‌های ملی باشد و در حال حاضر نیز اردوی تیم‌ ملی جوانان کبدی کشور در قم در حال برگزاری است. نایب رئیس مجمع سالانه هیأت کونگ فو و هنرهای رزمی استان قم بیان کرد: همچنین میزبان مسابقات کونگ‌فو هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان، مسابقه‌های رایانه‌ای کشور و مسابقات سه‌گانه کشوری در آینده خواهیم بود.  وی با اشاره به حمایت‌های این اداره کل از رشته‌های مستعد ورزشی در عرصه رقابت‌های کشوری گفت: با حمایت استاندار تلاش کرده‌ایم از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در این زمینه استفاده کنیم و شرایط را برای بروز استعدادهای ورزشکاران در کشور فراهم آوریم.

 وی با بیان این‌که رشته کونگ‌فو هم در بخش کیفی و هم در بخش فنی توفیقات خوبی داشته است گفت: امیدوار هستیم با حمایت و کمک ورزشکاران و مربیان فعال در این رشته، شاهد حضور موفق این رشته در عرصه‌های ملی باشیم. وی افزود: موفقیت ورزش استان، در گروی انجام کار گروهی، همفکری، هم‌افزایی، تعامل، مشارکت و همکاری است که از فعالان ورزشی می‌خواهیم به مجمع‌های سالانه توجه بیشتری داشته باشند و برگزاری این مجامع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید